Korece Öğrenim Kitabı: Korece 1 ve Korece 2-3

Korece öğrenmek için yararlı olabilecek kaynakların başında elbette kitaplar gelmekte. Bu nedenle ben de kaynak paylaşımına elimde olan kitaplardan başlayayım dedim. Bu sayede siz de kitapları satın almadan önce içerikleri hakkında ufak da olsa bir fikir, ilk izlenim sahibi olabileceksiniz.

korece-kitap

Aslında Korece öğrenmeye yönelik piyasada Türkçe yazılmış pek fazla kaynak yok. Ben de bu nedenle bu kaynak sıkıntısını gidermeye yönelik olarak, iki akademisyen tarafından yazılmış olan Korece 1 ve Korece 2-3 kitaplarını seçtim.

Korece 1

korece-1
Korece-1, Dr. S. Göksel Türközü ve Dr. Seongju Kim, Lotus Yayınları, 
Ankara, 2014, 183 s, 19 TL.

Benim elimdeki kitap Lotus Yayınları, Ankara, 2014 basımı ve 15 TL'ye almışım ama şu anda 18 TL'ye çıkmış fiyatı. Kitabın bunun yanında bir de İstanbul, 2016 basımı olan Likya Yayınları'ndan çıkmış bir baskısı mevcut, o da 19 TL.

Erciyes Üniversitesi'nden Dr. S. Göksel Türközü ve Dr. Seongju Kim tarafından hazırlanan Korece öğrenim kitapları üç cilt halinde iki kitaba toplanmış. İlk kitap birinci ciltten, ikinci kitap ise ikinci ve üçüncü ciltlerden oluşuyor. Hem Korece eğitiminde ihtiyaç duyulan ders kitabı açığını gidermek, hem de Korece'yi öğrenmek isteyen kişilere bu konuda yardımcı olabilmek amacıyla hazırlanmış.

korece-1

Dr. S. Göksel Türközü tarafından yazılan önsözde Türközü, "Kitabın en önemli özelliği konuşma Korece'si öğretiyor olmasıdır" demiş. Gerçekten de içinde günlük hayattan alınma birçok diyalog yer almakta. İşin en güzel yanı ise bu diyalogların yapay değil fazlasıyla samimi olması. Misal, "Gel bir çay içelim?" tarzı konuşma metinleri mevcut.
"İşlenen her konu bir sonraki konunun temeli, bir sonraki konu da bir öncekinin devamı niteliğindedir."
Kitap, ilk olarak Korece alfabeyi, harflerin okunuşlarını öğrettikten sonra kendini tanıtma kısmıyla devam ediyor. Ben kitabı satın almadan önce Korece harflerin okunuşunu öğrenmiş, basit cümle kalıplarına da hakimdim. Bilmiyorum sizin de başınıza gelecek mi ama bir noktadan sonra, "bir anda" kitap zorlaşıyor gibi geldi bana. Yani benim bir temelim olmasına rağmen diyalog vb. kısımları anlamakta zorlandım. Dil öğreniminde direkt olarak konuya girme durumunu seviyorum ama yine de bu ilk başlangıç kitabı olduğundan birçok kişiye zor geleceği düşüncesindeyim.

korece-1

Kitabın sonunda ise Korece kelimeler, kelime kalıplarını içeren bir sözlük yer alıyor.

Korece 2 - 3

korece-2
Korece 2 -3, Dr. S. Göksel Türközü ve Dr. Seongju Kim, 
Lotus Yayınları, Ankara, 2012, 323 s, 22 TL

Korece 2-3 kitabı da yine ilk kitabın devamı niteliğinde. Sadece doğal olarak, seviye de git gide zorlaşmış bir halde karşınıza geliyor. Öyle ki, ilerledikçe Korece parçaların Türkçe açıklamalarına bile yer verilmemiş.

korece-2

İki cilt tek kitapta olduğundan, ilk kitaba göre bu kitap biraz daha kalın. Yine son bölümde sözlük yer almakta.

Korece öğrenimine yönelik olarak paylaşmak istediğim ilk  kitaplar bunlardı. Kitaplar hakkında başka sorularınız varsa eğer, yorum olarak bırakmaktan çekinmeyin.

Korece Öğrenim Kitabı: Korece 1 ve Korece 2-3 Korece Öğrenim Kitabı: Korece 1 ve Korece 2-3 Reviewed by Unknown on 23:27:00 Rating: 5

4 yorum:

  1. Merhaba ! Ben aklıma takılan bir şey sormak istiyorum. Korece öğrenimlerime başladım ve bir kitap almak istiyorum. Bu kitabı daha önce başka bir sitede daha görmüştüm. Fakat sizinde verdiğiniz 30 Günde Korece kitabını mı yoksa bu kitap serisini mi alsam bilemedim. Sizce benim için hangi kitap daha yararlı olabilir ? Paylaşımlarınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap aldığınızda bana da bildirir misini?

      Sil
  2. Korece 1,2 ve 3 kitaplarını almak istiyorum.Kitapta yeteri kadar alıştırma var mı ? Ne sıklıkla alıştırmalar var ? Hakkında biraz bilgi verir misin ? Teşekkürler...

    YanıtlaSil